Monday 2 April 2012

nak bersihkan sawang...

lama betul tak meng'update' kan blog ni... memang la pun takde bakat menulis, tapi sesekali tu terasa jugak la nak meluahkan isi hati... *cheewahhhh*

pejam celik pejam celik, dah masuk bulan APRIL 2012... hujung bulan ni, genaplah usia aku 32 TAHUN *age is just a number*.... dan dalam usia ni masih single mingle.... (buat masa ni tu fakta yang tak boleh diubah)

kalo ada yang bertanya perasaan aku saat ni, tipu la kalo aku cakap aku tak rasa sedih dengan title SINGLE tu, tapi seiring dengan pertambahan usia (dan harapnya kematangan jugak), aku sentiasa set dalam hati dan otak ni, apa jugak yang Allah dah aturkan untuk aku pastinya yang terbaik... so, teruskan hidup setiap hari dengan berlapang dada dan senyum sentiasa *motivasi ni*

ramai yang tanya, "takkan takde calon", "kamu ni memilih sangat kot", dan macam-macam lagi la soalan cepu mas tahap moneydrop punya... kalo nak kata memilih, takat ni daripada ex-tunang aku sampailah semua jejaka-jejaki yang aku cuba kawan, belum ada lagi rasanya yang lekeh-lekeh (ikut standard piawaian aku la)... yang level-level SPM pun ada je, nak buktikan aku ni bukan lah memilih sangat (tapi bukanlah kira main rembat je)... tapi dah Allah tentukan buat masa ni belum sampai lagi jodoh aku, aku terima la dengan hati yang redha...

untuk member-member yang seangkatan dan sekapal dengan aku, satu je prinsip aku, bersyukur la dengan apa yang Allah dah kurniakan setakat ni, bersyukur la dengan title single tu, sekurang-kurangnya kita tidak terheret ke api neraka atas dosa menderhaka pada suami (mudah-mudahan dosa yang sedia ada tu diampunkan Allah)...


No comments:

Post a Comment