Saturday 19 March 2011

ada hikmahnya...

cuti sekolah kali ni rasanya tidak lah saya lalui dgn penuh keseronokkan... KENAPA???

selasa (15 mac 2011), saya dipanggil ke JPN utk mengadap (mcm raja2 le pulak) KS.... KS tu apa? ketua sektor ye, yang pangkat besar la...

masa tu Allah je la yang tahu perasaan saya... serba serbi tak kena... mkn nasi rasa pasir, tidur malam pun asyik t'jaga, dok fikir apa la salah yang saya dah buat....

tiba masanya, saya sampai ke unit pendidikan khas JPN... sama2 saya masa tu ada 4 orang cikgu lagi.... dlm hati beransur lega sbb rasanya dipanggil ni bukan la sebab ada salah yang dibuat...

dup dap la dok agak ke mana la gamaknya saya ditukarkan.... setelah mendengar serba serbi taklimat kenapa kami ni ditukarkan (yang mana saya tak concentrate lgsg pun dgn apa yang dia cakap), akhirnya teka teki sudahpun ada jawapannya.... bermula 16 mac 2011 saya ditukarkan ke SK PPH, Ulu Kinta....

jujurnya, saya tak la kisah sangat dgn p'tukaran ni... ye la, saya di seri mutiara ni pun dah 4 tahun 5 bulan... dah mcm2 politik sekolah yang saya dah rasai... p'tukaran ni sedikit sebanyak melegakan saya.... cuma bila ianya dilakukan secara m'dadak, soalan yang pasti timbul ialah "kamu ada buat salah ke???"

ada teman m'beri semangat, "kalo seseorang tu bagus, kena campak kat mana pun tetap bagus...".... ya, mungkin khidmat saya tidak lagi diperlukan di seri mutiara dan lebih diperlukan di pph.... apa pun, saya sentiasa percaya, ATURAN ALLAH ITU PASTI YANG TERBAIK UNTUK HAMBA2NYA..."

isnin ni saya akan melapor diri dan t'paksa la mintak penangguhan beberapa hari untuk menyelesaikan kerja2 saya di seri mutiara....

hmmm, moga yang baik saya tinggalkan di seri mutiara dan yang baik juga yang akan saya tempuhi di sekolah baru....

salam perpisahan....

No comments:

Post a Comment