Monday 28 March 2011

dah masuk gear 2....

secara analogi, saya ibaratkan pertukaran saya seperti ini...

saya memandu dalam keadaan yang paling selesa, pakai gear 5, laju pun boleh tahan la, 110 km/j.... tetiba saya kena brek mengejut, ntah apa penyebabnya, so kena check dulu ada apa2 yg tak kena pada kereta... suma dah settle, saya mula memandu balik dimulakan dengan gear 1, baru masuk gear 2 dan seterusnya....

alhamdulillah, selepas 2 hari mula mengajar, saya sudah semakin selesa, semakin tenang... tak perlu la nak dibandingkan antara yang lama dengan yang baru... masing2 ada kelebihan dan kekurangan masing2.... yang penting, saya perlu sentiasa ikhlaskan hati sbb di mana2 pun client saya tetap sama, murid-murid pendidikan khas ini....

mudah-mudahan ketenangan ini berpanjangan....

2 comments:

  1. tahniah kawan,selamat dtg ke dunia blogger.Good job..;-) I wish u d best of luck in ur new environment, yg penting matlamat tetap sama, berbakti kepada yg kurang upaya dan memerlukan. Tahniah sekali lagi..;-)

    ReplyDelete
  2. tima kasih... hehe, tp aku xde la nk berblog ari2... xde idea la... =)

    ReplyDelete